samedi 13 octobre 2012

گزارش تصویری - آثار هنری محمد نوریزاد در زندان


نام اثر: جنگل و تبر
درباره اثر:
در زندان، یکی از ملافه ها (ملحفه) هنوز با من بود و از من گله می کرد که :
تو، روی اولی نقاشی کردی و روی دومی که من باشم چیزی نکشیده ای.
آن را برداشتم و به تن تخته ی نئوپان تخت خویش پوشاندم
و چهار طرفش را با تکه سیم هایی که در حیاط بند پیدا کرده بودم بهم دوختم.
حالا بوم نقاشی من آماده بود . چه باید می کشیدم؟
سلول من خالی از درخت بود. به خود گفتم یک جنگل بکش.ویک جنگل کشیدم. با درخت های تودرتو.
حالا مردمی را در دوردست این جنگل به رفت و آمد در انداز.
مردم را در هوای بارانی کشیدم.جنگل و باران.همان چیزی که از کودکی دوستش می داشتم.
وبعد:مردی را تبر به دست کشیدم.آنگونه مصمم که جز به روبیدن جنگل، آرام نمی گیرد.
بله، می توان جنگل را زدود،اما با طلوع خورشید مگر می توان در افتاد؟
و یک خورشید کشیدم.طلوع یا غروبش مهم نبود.

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire